Isuzu D-MAX Single Cab Isuzu D-MAX Single Cab
Isuzu D-MAX Space Cab Isuzu D-MAX Space Cab
Isuzu D-MAX Crew Cab Isuzu D-MAX Crew Cab
Specijalne verzije Specijalne verzije
do 3.5 tona do 3.5 tona
5.5 – 9.5 tona 5.5 – 9.5 tona
11 – 14 tona 11 – 14 tona
Specijalne nadgradnje Specijalne nadgradnje

Urbani vatrogasac – Isuzu D-MAX kao „Crveni nosorog“

Isuzu_DMAX_Tumbler_Element

Moderna pickup vozila ne samo da postaju sve praktičnija, imajući u vidu da mogu udobno da prevezu do pet odraslih putnika kao i teret od oko 1000 kilograma, već su i idealne platforme za razne nadogradnje.

Isuzu_DMAX_Tumbler_Element

Od specijalizovanih off-road vozila za izvlačenje, preko mini-hladnjača, „nosača“ za hidrauličke platforme, pa do komunalnih vozila za hitne intervencije, kao što su, na primer, vatrogasne jedinice! Upravo jedno takvo vozilo je predstavljeno na sajmu specijalizovane opreme u Singapuru.

Isuzu_DMAX_Tumbler_Element

U pitanju je prilično futuristički pickup pod nazivom LF5G Tumbler Element, poznat još i kao Red Rhino („crveni nosorog“), proizvod singapurske firme HOPE Technik, specijalizovan za hitne vatrogasne intervencije, i to na manje pristupačnim mestima, kao što su unutrašnjosti hala, sportskih i koncertnih dvorana, itd.

Isuzu_DMAX_Tumbler_Element

Vozilo je bazirano na popularnom japanskom pikapu Isuzu D-MAX, kojem su uklonjena vrata, ali i krovna konstrukcija, te je dobijen automobil nalik „bagiju“. Naravno, kako bi se zadržala potrebna krutost konstrukcije, tu je čitav splet hrom-molibden-čelik cevi koje formiraju svojevrsni „kavez“ oko putničkog prostora, u koji mogu da se smeste četiri vatrogasca i jedan medicinski tehničar.

Isuzu_DMAX_Tumbler_Element

A, imajući u vidu ozbiljnost projekta i namene vozila, kao i već pomenute, otvorene kabine, HOPE Technik se pobrinuo da svi „putnici“ imaju svoja specijalna sedišta, nalik trkačkim „kadicama“, u kojim će biti bezbedni čak i pri gradskim jurnjavama tokom eventualnih intervencija.

Isuzu_DMAX_Tumbler_Element

Karoserija je specijalno za ovog „vatrogasca“, izrađena od fiberglasa kako bi se dodatno uštedelo na masi, imajući u vidu težinu i količinu opreme koju ovaj „nosorog“ treba stalno da nosi. Vozilo je, i pored toga, teško čak 2300 kilograma, a tome najviše doprinosi FRC TurboFoam pumpa, zatim Darley HMBC 500 pumpa, kao i rezervoari pene koji se nalaze integrisani u prednjim branicima, radi boljeg rasporeda mase.

Ispod haube i dalje „kuca srce“ čistokrvnog Isuzu agregata. Reč je o 2,5-litarskoj twin-turbo jedinici koja oslobađa 163 konjske snage, kao i 400 Nm obrtnog momenta, dostupnih već pri 1400 obrtaja u minuti. Naravno, zadržan je i proveren Isuzu pogon, koji ne samo da pruža 4WD mogućnost, već i redukciju prenosa (4L) za najteže uslove eksploatacije.

Isuzu_DMAX_Tumbler_Element

Inače, firmi HOPE Technik ovaj LF5G nije prvi „vatrogasac“ u ponudi, budući da je pre njega, od 2000. godine pa do sada, predstavljeno četiri modela, od kojih su dva bazirana na Isuzu D-MAX pikapu. Najnoviji u nizu predstavlja uspešnu evoluciju LF4G modela, koji se dobro pokazao i u praksi

Ostavite komentar