Sve strožiji ekološki propisi za motorna vozila na prostoru Evrope, u poslednjih desetak godina doveli su do tzv. downsizing trenda, odnosno smanjenja radne zapremine motora uz povratak turbo tehnologiji, te je velik broj proizvođača počeo da napušta klasične atmosferske benzinske motore u korist malih turbo jedinica.
No, veći problem za ekologiju predstavljali su dizeli motori, koji su svakako veći zagađivači sredine u odnosu na benzince. Nakon obaveznog uvođenjai tzv. DPF filtera čestica čađi, i njih je ubrzo zahvatio downsizing trend da bi jedan od poslednjih koraka u cilju ispunjenja što strožijih normi bilo i korišćenje AdBlue tečnosti, koja za cilj ima smanjenje emisije štetnih azotnih oksida (NOx).
U teoriji, sve to zvuči jednostavno, međutim, praksa je pokazala da baš i nije sve tako glatko. Ako po strani ostavimo povećane troškove eksploatacije, budući da je baš kao i gorivo, i AdBlue neophodno redovno dosipati, praksa kaže da vlasnici vozila koja zahtevaju AdBlue baš i ne poštuju procedure koje im nalažu koliko se i kada sipa ove tečnosti. Samim tim, neretko se dešava da vozilo tokom eksploatacije „presuši“, odnosno ostane bez neophodne količine AdBlue, nakon čega ulazi u tzv. Safe Mode i praktično ostaje „van stroja“ dok se AdBlue rezervoar ne napuni.
Kada putujete auto-putem, to možda i nije problem jer ih gotovo svaka benzinska stanica poseduje, međutim, kada vozilo koristite van uređenih puteva, kao što je to slučaj sa pikapovima, koji su vrlo često pomoćna radna mašina u poljoprivredi ili se koriste za off-road avanture, tada stvari postaju komplikovanije. Naročito ako se ima u vidu da je AdBlue prilično korozivna tečnost koja lako nagriza boju vozila ili enterijer, te je nije preporučljivo nositi na put u kanti kao „rezervnu zalihu“.Zbog toga su inženjeri ISUZU korporacije pribegli rešavanju problema Euro 6 emisije na jedan drugi, originalan način, ne samo „daunsajzujući“ zapreminu, već i implementirajući tzv. LNT tehnologiju. LNT, odnosno Lean NOx Trap predstavlja poseban sistem filtracije („zamke“) azotnih oksida, čime se u saradnji sa DPD filterom i EGR ventilom u znatnoj meri smanjuju štetni gasovi i ispunjava aktuelna Euro 6 norma, bez neophodnosti za korišćenjem famozne AdBlue tečnosti.
A sve to, ne samo da dobro zvuči u teoriji, već se odlično pokazalo i u praksi, jer ne samo da su ponosni vlasnici ISUZU D-Max više nego zadovoljni već je novi D-Max sa 1,9-litarskim Ddi BluePower motorom već u prvoj godini eksploatacije u Evropi, pobrao nekoliko laskavih priznanja i nagrada, između kojih su i „Pikap godine“, „Najpouzdaniji pikap“ kao i „Najbolja radna mašina“.