Isuzu D-MAX Single Cab Isuzu D-MAX Single Cab
Isuzu D-MAX Space Cab Isuzu D-MAX Space Cab
Isuzu D-MAX Crew Cab Isuzu D-MAX Crew Cab
Isuzu LS35 Isuzu LS35
Isuzu L35 Isuzu L35
Isuzu L35 Crew Isuzu L35 Crew
Isuzu N35 Isuzu N35
Isuzu M55 Isuzu M55
Isuzu P65 Isuzu P65
Isuzu P75 3.0 Isuzu P75 3.0
Isuzu P75 5.2 Isuzu P75 5.2
Isuzu P75 5.2 Crew Isuzu P75 5.2 Crew
Isuzu F11 Isuzu F11
Isuzu F12 Isuzu F12
Isuzu F14 Isuzu F14

Istorija

Osnivanje
1910.

Osnivanje

Počeci kompanije Isuzu vezuju se za 1910. godinu kada je kompanija osnovana kao brodogradilište, pod nazivom: “Tokyo Ishikawajima Ship-building and Engineering Co., Ltd”.

1916. godine zajedno sa “Tokyo Gas and Electric Industrial Co” brodogradilište menja svoju poslovnu delatnost i okreće se ka proizvodnji automobila.

Proizvodnja prvog kamiona
1919.

Proizvodnja prvog kamiona

1918. godine uspostavljena je saradnja između “Tokyo Ishikawajima Ship-building and Engineering Co., Ltd” i “Wolseley Motors of England” pri čemu je kompanija dobila dozvolu za proizvodnju britanskih “Volzli” automobila.

Prvi kamion proizveden je sledeće godine, tačnije 1919., od strane “Tokyo Gas and Electric Industrial Co”, pod pokroviteljstvom Zakona o podršci vojnim vozilima.

Proizvodnja prvog automobila
1922.

Proizvodnja prvog automobila

Prvi Wolseley automobil domaće proizvodnje, model A-9, proizveden je 1922. godine. I pored prilično ranog razvoja vozila, model A-9 bio je daleko od savršenog. U narednim godinama kompanija nastavlja rad na daljem razvoju tehnologije i poboljšanju proizvoda.

Promena imena
1933.

Promena imena

Kompanija se spaja sa “DAT Automobile Manufacturing Inc.”, menja ime u “Automobile Industries Co., Ltd.” i svu svoju energiju usmerava ka razvoju dizel motora.

1934. godine kamioni  “Sumiya” i “Chiyoda”, proizvedeni po standardima Ministarstva trgovine i industrije, preimenovani su u ISUZU (po istoimenoj reci) što znači – “pedeset zvona se ori u harmoniji i veselju”.

Prvi prototip autobusa
1935.

Prvi prototip autobusa

13 godina od proizvodnje prvog automobila, kompanija proizvodi i autobus. Prototip autobusa, prvog takve vrste u Japanu – posedovao je vazdušne kočnice kao i motor smešten ispod poda autobusa.

Rad na Antarktiku
1955.

Rad na Antarktiku

Iako naziv Isuzu znači “harmoniju i veselje” kompanija je razvijala svoje proizvode u uslovima ekstremne hladnoće, u japanskoj bazi na Antarktiku, pri čemu je Isuzu vozilo bilo i zvanično vozilo Japanske opservatorije.

Prvi kamion od 2t na svetu
1959.

Prvi kamion od 2t na svetu

1959. godine Isuzu je isporučio kamion za lake namene od 2 tone, prvi te vrste na svetu.

Isuzu Motors
1966.

Isuzu Motors

Osnovan Isuzu Motors Co. LTD.

U narednom periodu Isuzu širi svoju paletu i predstavlja kamion klase do 12 tona, autobus sa motorom pozadi, kao i putnički automobil model “Florian”.

Saradnja sa General Motors
1971.

Saradnja sa General Motors

Zahvaljujući saradnji sa General Motors-om, otvoreno je severnoameričko tržište za Isuzu vozila, ali i ostale japanske proizvođače automobila i auto delova. Prva Isuzu vozila prodata na tržištu Severne Amerike bila su Buick Opel i Chevrolet LUV.

U sklopu jačanja saradnje sa General Motors-om, u narednim godinama, osnovana je i američka Isuzu Motors Inc. kompanija.

Isuzu brend u Severnoj Americi
1981.

Isuzu brend u Severnoj Americi

1981. godine Isuzu kompanija prodala je prvo komercijalno vozilo pod svojim imenom u Sjedinjenim Američkim Državama. U pitanju je model Isuzu P’Up.

Iste godine Isuzu predstavlja Piazza model putničkog automobila, kao i vozilo sa pogonom na četiri točka UBS Rodeo Bighorn.

Rekord proizvodnje
1989.

Rekord proizvodnje

Isuzu Motors Inc. 1988. godine proizveo je najviše srednjih i teških kamiona (do 6 tona) na svetu. Iste godine, osnovana je i Isuzu Motors Inc. kompanija u Australiji.

Isuzu Trooper i Rodeo
1991.

Isuzu Trooper i Rodeo

Početkom devedesetih godina XX veka, dva Isuzu modela Isuzu Trooper i Rodeo postigli su velike uspehe u domenu sportskog automobilizma.

Isuzu Trooper je iste godine predstavljen na američkom tržištu.

Predstavljanje Isuzu kamiona
1993.

Predstavljanje Isuzu kamiona

Isuzu je u periodu od 1993/94. godine predstavio kamione N-serije, F-serije i C&E-serije.

U istom periodu model Honda Passport (Isuzu Rodeo model proizveden u Sjedinjenim Američkim Državam) započeo je prodaju na severnoameričkom tržištu.

Proizvodnja dizel motora
2000.

Proizvodnja dizel motora

2000. godine otpočela je proizvodnja dizel motora u Sjedinjenim Američkim Državama, zahvaljujući udruženom partnerstvu “DMAX” između Isuzu i General Motors-a formiranog 1998. godine. Kasnije, iste godine, osnovna je i kompanija General Motors Isuzu Commercial Truck, LLC u Sjedinjenim Američkim Državama.

D-Max i N-serija kamiona
2003.

D-Max i N-serija kamiona

2002. godine Isuzu proizvodi i svetu predstavlja prvi Isuzu D-Max pikap.

Ukupna prodaja Isuzu N-SERIES lakih kamiona sa pogonom na komprimovani prirodni gas (TNG) dostigla je 5.000 jedinica u Japanu.

Isuzu dizel motori
2004.

Isuzu dizel motori

Proizvodnja dizel motora u Isuzu Motors u Poljskoj dostigla je brojku od milion proizvedenih jedinica.

Isuzu hibridno vozilo
2005.

Isuzu hibridno vozilo

ELF hibridni model, opremljen Isuzu hibridnim sistemom i proizveden sa ciljem smanjenja emisije štetnih gasova i potrošnje goriva u gradskoj vožnji, počeo je svoju prodaju u Japanu.

Dalji razvoj
2007.

Dalji razvoj

Novo pikap vozilo Isuzu je predstavio na Tajlandu 2006. godine.

2007. godine proizvodnja dizel motora u Sjedinjenim Američkim Državama dostigla je cifru od milion proizvedenih motora.