Prvi domaći online automobilski magazin, DriveIn, nedavno je na testu imao Isuzu D-MAX Crew Cab Urban Monster u najvišem Quasar paketu opreme, specijalno dorađen od strane firme TRIO Motors iz Novog Sada. Evo kakve su impresije nakon vožnje ovog „profesionalca“…
Baš kao i Leon, kojeg u istoimenom filmu tumači Jean Reno, i Isuzu D-Max u Urban Monster verziji je istinski profesionalac – surov i beskompromisan! Odmah na početku, ono najvažnije – ako neko nije pogledao film „Leon: The Professional“, pa mu podnaslov ovog teksta nije najjasniji, neka to što pre učini. Recimo samo da glumačka postava, koju pored Jean Renoa, čine i Natalie Portman, Gary Oldman, kao i režiser Luc Besson, zaista obećava!
Vratimo se mi glavnoj temi ovog pisanija, a to je Isuzu D-Max. Popularnost neke kategorije vozila se često negativno odražava na sam automobil, jer proizvođači tada model prilagođavaju širokoj publici, što se negativno odražava na njegove izvorne karakteristike. Tako terenci postaju suviše nežni, surovi trkači udobni… Posle probne vožnje, naš utisak je da se ovaj trend nije negativno odrazio na Isuzuov model D-Max, pogotovo u verziji koja se našla na testu, sa obiljem dodatne off-road opreme koju je ugradila firma TRIO Motors iz Novog Sada, ovlašćeni prodavac i serviser Isuzu vozila.
Novi amortizeri i „lift kit“ ovaj automobil podižu za dva inča, na točkove su postavljeni distanceri koji povećavaju trag točkova za 30 milimetara, a off-road imidžu svakako doprinose i terenski pneumatici Cooper Discoverer. Da budemo precizniji, svi ovi dodaci nisu tu samo zbog imidža, već zaista poboljšavaju terenske sposobnosti. Isto važi i za vitlo za izvlačenje, koje tokom ovog testiranja, srećom, nismo bili primorani da koristimo. Pored navedene opreme, tu su i hromirani dodaci na karoseriji poput bull bar-a i roll bar-a, što sve zajedno automobilu daje moćan izgled.
Ulazak u kabinu je kao jedna manja planinarska ekspedicija, jer se kabina i sedište nalaze na višoj poziciji nego u klasičnim SUV modelima. Unutrašnjost je upravo onakva kakva u ovom automobilu treba da bude. Videćemo kakav će sledeći D-Max biti, ali je za sada veran svom poreklu. To znači da nema preterivanja kada je kvalitet materijala u pitanju, jer tako nešto kupac ovakvog automobila ne očekuje, a bespotrebno bi podiglo cenu.
Završna izrada i materijali su korektni, a isto važi i za ergonomiju. Tabla sa instrumentima je pregledna, uz opasku da je multifunkcionalni displej između analognih instrumenata pomalo staromodan. Centralnom konzolom dominira monitor, ali srećom, tu su i praktične i originalno stilizovane komande klimatizacije. Sedišta su udobna i kvalitetna, a u testiranom modelu su bila presvučena kožom, što je u ovoj klasi možda i nepotrebna doplata.
Rano ujutru dolazimo da preuzmemo test automobil i na temperaturi ispod nule, startujemo potpuno hladan motor. Oglašava se jasnim dizel “brundanjem“, što nas pored izgleda automobila, još jednom podseća da je ipak u pitanju radna mašina, a ne automobil kojim se deca voze do vrtića. Buka se kasnije, ipak, stišava, tako da je brzina od oko 100 km/h iznenađujuće udobna. Naravno, sa porastom brzine, povećava se i buka koja dolazi sa svih strana – od motora, vetra, pneumatika…
Prirodno stanište ovog automobila je, ipak, divljina, nikako auto-put. Veći deo testiranja smo obavili u Deliblatskoj peščari, gde smo bili u prilici da proverimo rad oslanjanja i integralnog pogona. Snaga se standardno prenosi na zadnju osovinu, a rotacionim prekidačem, koji se nalazi između prednjih sedišta, se aktivira prenos na sva četiri točka. Tu je i redukcija, koju smo koristili samo na peščanim usponima, a od koristi je i…