Uzorna pouzdanost i velika modularnost ISUZU vozila, kako D-Max pikapa, tako i lakih kamiona N-serije, doprinela je velikoj popularnosti ovih vozila širom planete, a sve češću primenu, pored transporta, imaju i u tzv. lifestyle segmentu, kao što su, recimo, kamper vozila.
Japanska kompanija NTB – Nippon Tokushu Body Ltd. specijalizovana upravo za kamperske nadgradnje, nedavno je u ISUZU Plaza (muzej kompanije u Japanu) predstavila novu verziju Be-cam kampera na bazi aktuelne N-serije, koja je u “Zemlji izlazećeg sunca” dobila popularno ime Sakura (trešnjin cvet).
U pitanju je kompaktna nadgradnja montirana na N-seriju kamiona, bruto nosivosti do 5,5 tona kod klasične, odnosno 5,3 tona kod 4WD verzije, koja je u svojoj drugoj generaciji znatno evoluirala, kako po pitanju praktičnosti, tako i po pitanju bezbednosti.
Dovoljno je samo napomenuti da pored LDWS sistema (Lane Departure Warning System), koji upozorava vozača o napuštanju kolovozne trake, Be-cam Sakura poseduje i tzv. stereo kameru u na vrhu kabine koja detektuje vozila i pešake ispred kampera i u slučaju opasnosti, automatski aktivira kočioni sistem, sa diskovima napred i pozadi.
Takođe, u Be-cam Sakura kamper je implementiran i IESC (Intelligent Electronic Stability Control) – inteligentni sistem elektronske kontrole stabilnosti koji reaguje i koriguje i najmanje nestabilnosti vozila u vožnji, sprečavajući zanošenja, koja kod kampera, zbog njegove visine i težišta, često dovode i do prevrtanja.
Za pogon je zadužen dobro poznati 3,0-litarski ISUZU 4JZ1-TCH dizel motor, koji oslobađa 150 konjskih snaga i 375 Nm obrtnog momenta, a istovremeno ispunjava i najstrožije ekološke norme kada je u pitanju emisija CO2, kao i azotnih oksida.
No, kod vozila kao što su kamperi, ipak je najvažnija nadgradnja, a ona se može pohvaliti vrhunskim dizajnom i izuzetno bogatom opremom, dostojnom jedne luksuznije vikendice. U zavisnosti od specifikacije, kamper može biti opremljen klasičnom mini-kuhinjom, koja pored sudopera i frižidera, podrazumeva i mikrotalasnu pećnicu, a postoji i opcija “šporeta” na plin.
Tu je i modularni sistem stola i garniture za sedenje, koji se lako i brzo transformiše u udobni ležaj, pored već postojećih kreveta u prednjem delu nadgradnje, iznad kabine kamiona. Uz sve to, vozilo je opremljeno toaletom, kao i klima-uređajem koji se brine da unutar kampera temperatura bude optimalna.
A, da bi sva nabrojana oprema mogla nesmetano da funkcioniše, neophodno je obezbediti električnu energiju. To nije problem kada ste u kampu, priključeni na eksterni strujni izvor, međutim, malo je drugačije kada ste na putu ili u divljini.
Tu na scenu stupa veliki set od šest solarnih panela koji se nalaze na krovu nadgradnje, koji obezbeđuju po 155 W svaki, a uz njih, tu je i set dodatnih akumulatora/baterija snage 760 A. U kombinaciji, ovaj sistem obezbeđuje nesmetano funkcionisanje gotovo svih uređaja u kamperu na određeno vreme, bez neophodnosti angažovanja kamionskog dizel motora.
Kako iz kompanije NTB navode, cena ovakvog kampera, kao što je Be-cam Sakura, u Japanu startuje od 10.636.855 jena, odnosno, prevedeno u nama poznatiju valutu, oko 91.500 evra.