Dok se naredne, 2020. godine na globalnom tržištu ne pojavi nova, treća generacija ISUZU D-Max pikapa, japanska kompanija, tačnije njen britanski ogranak, na nedavno održanom Commercial Vehicle Show 2019 u Birmingemu, predstavila je novu verziju popularnog D-Max pikapa, pod nazivom XTR.
U pitanju je nešto “ekstremnija” verzija (otuda i naziv XTR – Extreme), namenjena ozbiljnijoj terenskoj eksploataciji, ali i lifestyle avanturama, u kojima se sve češće mogu videti vlasnici tzv. mid-size pikap vozila, u koje spada i ISUZU D-Max.
Pomenuti XTR je pozicioniran između najluksuznije verzije (Quasar u Srbiji, Blade u Velikoj Britaniji) i ekstremnog Arctic Trucks AT35, koji je namenjen pravim bespućima, a u čijem razvoju je učestvovala islandska kompanija Arctic Trucks, specijalizovana za vozila ove namene.
Vizuelno, XTR je dobio nešto drugačiji izgled prednjeg dela, pre svega, zahvaljujući crnim plastičnim oplatama koje zamenjuju standardnu masku hladnjaka i branik, a obuhvataju i prednje svetlosne grupe. Gornji deo oplate prostire se preko prednjeg dela „haube“ te ujedno ima i ulogu deflektora vazduha.
Plastične obloge nalaze se i na blatobranima vozila i služe ne samo da vizuelno naglase terenske sposobnosti već i za zaštite karoseriju prilikom off-road avantura. Na zadnjem delu vozila takođe se mogu videti crni plastični elementi koji obuhvataju zadnje svetlosne grupe, a prostiru se i preko vrata tovarnog prostora, te ujedno ima i ulogu mini-spojlera.
Vozilo je zahvaljujući komponentama oslanjanja australijske firme Pedders „podignuto“ za oko 25 milimetara, te klirens sada iznosi 250 mm. Time je ne samo omogućeno bolje savladavanje prepreka, već je vozilo postalo i nešto udobnije nego li serijsko. Za kontakt s podlogom zaduženi su Pirelli Scorpion All-Terrain Plus pneumatici, u dimenziji 265/70 R17. Izgled eksterijera zaokružuju čelični bočni pragovi sa XTR logotipom.
Naročita pažnja posvećena je kočionom sistemu… Napred se nalaze novi ventilisani diskovi sa posebnim kanalima na površini za odvođenje kočione prašine i toplote, koji u kombinaciji sa kevlar-keramičkim kočionim pločicama, obezbeđuju snažniju silu kočenja, ali i konstantnost prilikom duže upotrebe “srednje pedale”. Uz to, otporniji su na habanje i uticaj korozije…
Enterijer je obogaćen grejanim sportskim sedištima, presvučenim u kombinaciju kože i alkantare, na čijim se naslonima nalazi zeleni XTR logo. Tu je i sportski volan, na bazi serijskog, ali koji je “zasečen” u donjem delu, a presvučen je kožom i alkantarom. U skladu sa zelenim XTR logotipom na sedištima i naslonu za glavu pozadi, šav na volanu je u istoj boji.